livochland.blogg.se

Skriver om självhushållning, inredning, recept och böcker mm

Virka och sticka

Publicerad 2016-02-17 20:24:31 i Allmänt,

Denna filt fick jag som liten och jag bara älskar färgerna i den.  Testade att göra en själv för några år sen, med lite andra färger.Riktigt kul att virka mormorsrutor. Älskar de små mormorsrutorna som man sätter ihop till en större filt. Har ett tips på en bra pysselbok Garnnystan och tygtravar. Finns mycket fint i boken allt från retrolapptäcke till olika varianter av virkade mormorsplädar Dessa nystan kom med posten idag, garnet heter Tilda Bamboo som är ett garn som innehåller 50% bambu och 50% bomull. Dessa ska jag använda till att sticka disktrasor. De ska vara mycket bättre på  att få bort fläckar på bord mm, tvättbara i 60 grader och eftersom de innehåller bambu är de antibakteriella och ska torka lättare. Passar dessutom bra om man vill få till en lite lantligare känsla i köket. 
Har denna bok om stickning, med massor av olika tekniker, från lätta till avancerade beskrivningar. För tillfället känns de lättare beskrivningarna som avancerade, så blir nog att börja med rätstickning innan man går vidare.En riktigt bra bok.
Behöver öva upp mig på att sticka och virka, så ett lättare projekt än detta går väll knappast att få :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela